Fit & Yummy - Lažna lazanja / Diet lasagna

07:52

Please scroll down for English version !


Ovoga puta u okviru Fit& Yummy rubrike kuvamo zdraviju verziju lazanje.
 Ova lažna lazanje je nastala pre par godina, u želji da običnu  lazanju učinim  prijateljski nastrojenom za sve one koji žele da izgube koji kilogram . :) Lazanja je izuzetno kaloričan obrok.   Parmezan, bešamel, kore, mocarela... Kada se sve sabere , jako puno kalorija. I to, jako puno kalorija čiji izvori su masti i ugljeni hidrati.  Da li ste znali da porcija lazanje napravljena po klasičnom receptu ima izmedju 600 i 700  kcal? Da li znate koliko je potrebno šetati da se sagori 600 kcal?  Evo, izračunajte uz pomoć ovog kalkulatora  koliko Vi dnevno trošite šetnjom. Ipak, dosta često smo spremni zanemariti sve ove činjenice zato što je lazanja klasičan comfort food ili ti hrana za dušu. Može li ovo jelo biti  comfort food koji ćete jesti bez griže savesti? MOŽE, a evo i kako. Ova lazanja ima 30% manju energetsku vrednost po porcije klasične lazanje.
Kada sam je pravila,  trudila sam se da umanjim kalorijsku vrednost ali da ne izgubim na ukusu. Fil je ostao isti kao i kod klasičnog recepta, kore su zamenjene grilovanim povrćem a bešamel sos je pretrpeo izvesne promene. :) Umesto putera ,brašna i mleka , dijetalni bešamel čine brašno, mleko, biber,so i muskatni oraščić.
Ali idemo redom...

Potrebno Vam je:
 (za tri porcije) 

4 pečene i oguljene  crvene paprike
150 grama plavog patlidžana
300 ml paradajz pasate
250 grama  tikvica
200 grama mlevenog nemasnog junećeg mesa
10 grama brašna
3 dl mleka
50 grama crvenog luka
1 čen belog luka
pola kašičice  suvog origana ili kašika  svežeg seckanog origana
5 grama sveže rendanog parmezana
200 grama mladog president  sira, 5% mlečne masti  ili  mladog sira šabačke mlekare 10% mlečne masti( naseckanog na tanke kriškice ili izmrvljenog viljuškom)
1 supena kašika ulja + 1/2 kašičice ulja za grilovanje patlidžana i tikvica
par kapi natrena ili nekog drugog  zasladjivača ako vam paradajz sos bude kiseo
muskatni oraščić,
 biber,
so



Priprema:

Paprikama odstranite semenu ložu i pustite da se dobro ocede. Ipak , da bi  ste bili sigurni, pre pripreme lazanje  stavite ih izmedju dva lista ubrusa i blago utapkajte preostalu  tečnost.
Ja koristim Rustiko zamrznute pečene paprike koje možete naći u Maxi-ju. Fenomenalne su, slatke su,mesnate i lako se gule. Koristila sam ranije Frikomove pečene paprike ali sam sa njima imala problema. Teško su se gulile (često sam umesto celih paprika dobijala dronjke) , bile su sitne,tanke i ponekad kiselkaste. Za sve one koji kao i ja nemaju uslova da pečenu papriku ostavljaju za zimnicu, ove pečene paprike su zakon. Kesica je bela sa zelenim rubom i slikom dve pečene paprike.Nisam se setila da sam je uslikala. Sledeći put, hoću. Pogledajte kako su lepe. Ja sam oduševljena.


 Plavi paradajz ogulite i  nasecite na kriškice debljine 5 mm(ukoliko želite da Vam lazanja lepše izgleda ne morate ga guliti ).  Dobro posolite, stavite u cediljku i poklopite manjim tanjirom koji ste odozgo pritisnuli nekom težom teglom. Ovo će odstraniti suvišnu vodu iz patlidžana a i gorčinu.  Ostavite pola sata da odstoji.Nakon toga kriškice isperite od suvišne soli a preostalu tečnost iz njih pokupite ubrusima kao i kod paprika.
Tikvicu uzdužno isecite na  trake debljine 5 mm.
Plavi patlidžan i tikvice  izgrilujte . Da li ćete to uradite na  teflonskom tiganju, roštilju ili u rernu, vi i zaberite. :) Tiganj  ili gril ploče roštilja možete premazati kašičicom ulja, da bi bili sigurni da se povrće neće zalepiti. Ukoliko povrće pečete u rerni,rasporedite ga na papiru za pečenje.

Kada smo završili sa povrćem, idemo na pripremu sosa.
Na kašici maslinovog ulja propržite  meso. Dodajte crni i beli luk.  pa sve brzo propržite  i  nalijte sa 1 dl vode. Pustite da se krčka na srednjoj vatri. Kada voda ispari dodajte paradajz pasatu i kuvajte dok se sos ne zgusne.Kada se sos zgusne, začinite ga. Dodajte so, biber,origano. Ako je sos kiselkast dodajte par kapi natrena ( umesto šećera da ubije kiselost paradajza)
Lažni bešamel
Mleko i brašno promešajte. Smesa mora da bude homogena ne gromuljičava. Stavite na srednju vatru i mešajte. Kada dobije gustinu normalnog bešamela, skinite sa vatre i posolite,pobiberite i dodajte prstohvat sveže narendanog muskatnog orasčića.
Slaganje:

Pleh ili posudu u kojoj ćete peći možete obložite peko papirom a i ne morate. Na dno posude stavite malo sosa ,bešamelala i mladog sira. Preko rasporedite polovinu tikvica pa 1/4 fila, 1/6 bešamela i preko  1/4 mladog sira .
Sledeći sloj čine pečene paprike. Stavite 2 pečene parike pa ponovite postupak sa , filom,bešamelom i mladim sirom.
Sada na red dolazi patlidžan. Rasporedite kriškice, prelite  filom ,bešamelom, sirom i odozgo pokrite pečenim paprikama.
Preko paprika rasporedite  ostatak fila,bešamel   i  preostali mladi sir.
Završavamo sa slojem tikvica. Tikvice prekrite preostalim bešamelom i narendanim parmezanom.

 Stavite u zagrejanoj rerni ( na 200°C) i pecite 45 minuta.
Kada je pečeno, izvadite iz rerne, pustite da se prohladi 15, 20 minuta  i uživajte. :)
Prijatno :)



Diet Lasagna 



Who says lightened up has to be boring? This is healthy and delicious way to lighten up your favorite comfort food. So, here it is. Lasagna, lightened up!
 Diet lasagna is made by layering grilled eggplant,zucchini and roasted red peppers with a spiced ground beef filling, a creamy diet bechamel sauce and non fat mozzarella.
 Ingredians :
(3 serving)
200 grams Beef, ground, 90% lean meat / 10% fat, raw
200 grams Cheese, mozzarella, nonfat
5 grams Cheese, romano
140 grams Eggplant, raw
300 grams Milk, fluid, nonfat, calcium fortified (fat free or skim)
1 tbsp Oil, olive, salad or cooking + 1 tsp olive oil for brushing zucchini and eggplant slices
50 grams Onions, raw
300 grams Peppers, sweet, red, raw
200 grams Squash, summer, zucchini, includes skin, raw
300 grams Tomatoes, crushed, canned
10 grams Wheat flour, white (industrial), 10% protein, bleached, unenriched
clove of garlic, smashed and minced
1/2 tsp dried origano or 1 tbsp fresh minced origano
salt,pepper
pinch of nutmeg

Preparation:

Vegetable layers

Slice the eggplant in to 1/2 inch slices. Place the eggplant slices in a colander and salt them liberally. Cover them with an inverted plate that is weighted down by a heavy can or jar. Place the colander in the sink so that excess moisture can be drawn out. They will need to sit for at least 30 minutes, preferably an hour. The salt also helps to remove some of the bitterness of the eggplant. Rinse the eggplant slices and dry with paper towels. Slice zucchini lengthwise. Brush zucchini and eggplant slicies with a little olive oil, sprinkle with some salt and pepper to taste and grill them. I used pelled frozzen roasted peppers but If you use fresh bell peppers you will first need to roast and peel them. With the backside of the knife, slit open the side of each pepper and spread them out (ribbed side up). With the dull side of your knife, scrape off seeds and pulp.

Meat sauce

In a large sauté pan, brown the ground beef until the pink color disappears. Add onion and sauté until translucent, about 5 minutes. Add garlic and cook until fragrant, about 1 minute. Add 1 dl wather to pan and allow it to simmer and reduce a bit before adding crushed tomatoes and origano. Allow the sauce to simmer uncovered for approximately 15 minutes so that excess liquid can evaporate. It should be a drier, chunkier, tomato sauce. Season to taste with salt and pepper. If too acidic, add 1 tsp granulated splenda  to taste.

 Diet beshamel sauce
Pour the milk into a pan. Using a whisk, add flour to milk whisking continuously to make a smooth paste. Simmer over low heat until it thickens a bit but does not boil, whisking continuously. Remove from heat, and stir in pinch of nutmeg, salt and groun pepper. Return to heat and stir until sauce thickens.

Assembling  lasagna

Line the baking dish with parchment paper.
 Spread a layer of meat sauce ,a layer of béchamel sauce and a layer of shreded mozzarela. Top with half of zucchini slices.
 Spread a layer of meat sauce, a layer of bechamel sauce and layer of mozzarela. Top with half of roasted peppers.
Spread a layer of meat sauce , a layer of bechamel sauce and a layer of mozzarela. Top with eggplant slices.
Spread a layer of meat sauce, a layer of bechamel sauce and layer of mozzarela. Top with remaing roasted peppers.
 Spread a last layer of meat sauce, a layer of bechamel sauce and sprinkle with remaning mozzarela. Top with remaing zucchini slices.
Finish with bechamel sauce. On the top sprinkle grated parmesan. Bake in 200°C preaheated oven for 45 minutes. Allow to cool for 15 – 20 minutes before slicing and serving.


P.S
Ovaj recept učestvuje u takmičenju 
E con questa ricetta partecipo al...




You Might Also Like

44 comments

  1. Mmmm, izgleda tako bogato!
    Hvala za ideju! Meso ću da zamenim sirom, mislim da će biti baš, baš ukusno!

    ReplyDelete
  2. Da, da ... Izjelice kao ja i kada paze na ishranu moraju bogato da se hrane. :) Ahahaha :)
    A da zameniš pečurkama i prazilukom ili nekim miksom sočiva i šargarepe, pošto već ima dosta mladog sira koji menja mocarelu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. da bice onda previse sira... pecurke, super! volim kako razmisljas:)

      Delete
  3. Baš izgleda yummy! Ja tu ne bih ništa menjala :)

    ReplyDelete
  4. Lazna ili ne...deluje savrseno ukusno!

    ReplyDelete
  5. Zoko ovo ti je fantastična verzija lazanja,meni se jako sviđa:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Nely, ja je mnogo volim. Nastala je iz potrebe ali sada je kod mene apsolutno potisnula klasičnu lazanju.

      Delete
  6. Najljepsa lazanja koju sam ikad vidjela. Prvmom prilikom bice isprobano. Slike su fantasticne.

    ReplyDelete
  7. Svidja mi se ova tvoja verzija. Inace jako volim grilovano povrce, ali ja bih fil, umesto sa mesom napravila sa nekim pecurkama. Da bude BAS po mom ukusu... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Miki ti si veterijanac? Može sa pečurkama,zatim kombinacja rikote i spanaća ( naravno onda bez mladog sira) ... Kombinacije su brojne i sve su yummy. :)

      Delete
  8. Lazanje su meni jedno od najdražih jela i povremeno si napravim bez ustezanja :) No, sviđa mi se jako i ova tvoja zdravija verzija, dapače!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja sam klasične lazanje malo previše volela i malo prečesto jela bez ustezanja u jednom periodu mog života. :) U periodu odvikavanja, ovo je bila super zamena.:)

      Delete
  9. Meni ovde ništa nije lažno :))) Moram probati, jako me mami...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Probaj ,probaj pa mi javi utiske. Pazi samo da ti povrće ne bude puno vode (svo dobrooo posuši ubrusima) jer ćeš imati poplavljenu lazanju. :)

      Delete
  10. Replies
    1. Hvala, ovih dana ću probati sa tvojim filom. :)

      Delete
  11. ...fantastično!...moja obitelj i ja obožavamo lazanje...ali oni jednostavno nisu raspoloženi isprobati kreativniju verziju od onih standardnih koje radim (uvijek mijesim sama tjesteninu, stavim klasično miješano meso, bešamel, sir...)...ali nakon ovih tvojih prekrasnih fotografija...mislim da će biti ipak malo više raspoleženi slijedeći put da isprobaju nešto napokon dugačije...
    ...odličan recept... lijep pozdrav... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hm... Imam drugaricu koja ovaj moj recept u šali naziva skrnavljenjem prave klasične lazanje. A kada baš hoće da mi pogodi živac naziva je musakom. :) Eto, ti imaš moj blagoslov da tvojima ovo jelo prodaš kao musaku samo da bi jeli. :)

      Delete
  12. Recept je savrsen, bas po mom ukusu. Prvom prilikom idem u nabavku potrebnih namirnica i pripremam ih :) Pozdrav :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Nataša. Kao što rekoh Senki dobrooo ubrusima osuši povrće. U protivnom dobićes čorbicu. Javi utiske:)

      Delete
    2. Obavezno javljam utiske. Moracu prvo da se pozabavim paprikom, ovde ih nema zamrznutih, pa cu morati i njih da pecem :)

      Delete
  13. Lazna ili ne - izgleda fenomenalno i rado bih je probala!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Jasna. Ja bih ti je rado napravila da si bliže. :)

      Delete
  14. Super izgleda, moram isprobati. Lazanje su mi jedan od najdražih obroka.

    ReplyDelete
  15. Diiivan recept! Stvarno je prekrasna!!

    ReplyDelete
  16. Wow, the diet Lasagna recipe looks amazing! I will definitely try this soon! I came across your blog randomly, and I am so glad I found you!I am going to look at more of your delicious recipe right now!

    ReplyDelete
  17. meni se ova verzija veoma dopada i ne samo zbog umanjene kalorijske vrijednosti već zbog malo promjene, zabilježila sam si i svakako isprobam

    ReplyDelete
  18. Draga Zoko, danas sam spremala tvoju laznu lazanju i mogu ti reci da je savrsena. Malo sam napravila izmenu sto se tice fila, zapravo umesto fila sa mesom koristila sam lazanje, a od mesanca sa napravila mini pljeskavice. Tako smo imali jednu vege lazanju. Recept je odlican i ubuduce cu je spremati cesce. Topli pozdrav :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Draga Nataša baš mi je drago da ti se dopada. Mnogo mi se svidja tvoja verzija. :) Je l da da se light beshamel malo razlikuje od pravog? Izvini što kasnim sa komentarom, pokvarilo mi se pozadinsko osvetljenje na laptopu pa kuburim sa kompom i kasnim i u praćenju blogova i u komentarima.

      Delete
  19. Ovu lazanju moram isprobati ! Izgleda mi baš predobro, nimalo "lažno" :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Branka, nadam se da će ti se dopasti . :)

      Delete
  20. Zoksi, pravila sam varijaciju na temu...loodilo!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Divno, baš se radujem. Je l ima neka fotka? :)

      Delete
    2. Nema:)
      Al jako mi se svidela pa ću praviti ponovo, sigurno, pa bih možda mogla i post da napišem....

      Delete
    3. ako ga napišeš ja ću ga rado pročitati :)

      Delete
  21. Prvi put sam samo preletela preko recepta, sad sam ga prostudirala. Imam sastojke u zamrzivaču (skoro sve) - pravim ovih dana, jer mi se mnogo sviđa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Javite utiske. :)
      P.S
      Samo dobro ubrusima posušite povrće, inače može da dodje do havrije. Za čas dobijete čorbicu umesto lazanje :)

      Delete
  22. Delicious recipe and guilt free! Thanks for sharing.

    ReplyDelete
  23. Questa lasagna dietetica è fenomenale!!! Complimenti per il tuo blog, mi piace molto, per questo mi sono unita ai tuoi lettori, passa a trovarmi se ti va, a presto, Martina

    ReplyDelete