Fit & Yummy-Pileći ražnjići u limunovom soku i nani i tabouleh/ Mint and Lemon Marinated Chicken Kebabs with millet tabbouleh

04:04

Please scroll down for english version 

Ovoga puta u Fit & Yummy sekciji jedan jednostavan i hranjljiv obrok. Možete ukusno ručati i bez pohovane šnicle i prženih krompirića za prilog.
Pileći ražnjići marinirani u soku od limuna sa nanom i poznata libanska salata  tabouleh ovoga puta napravljena sa prosom čine  jako ukusan i proteinima bogat obrok. Ovaj obrok je idealan  za letnja okupljanja. Posebno je dobro što se sve može pripremiti dan unapred a samo pečenje ražnjića ostaviti neposredno pred služenje. 
Ja mnogo volim tabouleh . Originalno se pravi sa bulgurom ali ja ga pravim i sa prosom i sa kvinojom (quinoja), u zavisnosti šta se već od žitarica nadje u kući.
Za jednu osobu potrebno je : 
Za pileće ražnjiće:
150 gr pilećeg filea iseckanog na kockice veličine 2 cm
1 kašičica limunovog soka 
1 kašičica maslinogog ulja 
1 kašičica naseckane sveže nane
2 štapića za ražniće

Za marinadu pomešati limunov sok , maslinovo ulje, nanu i prstohvat soli.  Pileći file naseckajte na kockice prelijte marinadom  i ostavite da odstoje u frižideru par sati, idealno je preko noći. Ja za mariniranje mesa koristim kesice za zamrzivač . Idealne su jer se marinada rasporedi oko mesa , pa ga ne moram okretati. :)
Pre pečenja, izvaditi meso iz marinade  i nanizati na štapiće.  Zagrejati roštilj i peći ražnjiće nekih 15 min. Ukoliko nemate roštilj, pileći file možete raseći na pola, istucati tučkom za meso i tako marinirati a zatim  peći na zagrejanom gril tiganju. 


Za tabouleh :

30 gr prosa
2  dl vode
pola veze peršuna
3 čeri paradajza 
pola krastavca 
1/4 paprike 
1 supena kašika maslinovog ulja 
1 kafena kašičica limunovog soka 
1 mladi luk
Persun, luk i papriku, paradaiz   sitno iseckajte.Sitno iseckajte i  krastavac kome ste predhodno  odstranite središnji deo sa semenkama. Proso nalijte sa vodom, pustite da proključa. Zatim smanjite vatru i na srednjoj temperaturi kuvajte 30 minuta. Pustite da se ohladi, ocedite od vode i pomešajte sa naseckanim povrćem. Prelite limunovim sokom, uljem, posolite i pobiberite prema ukusu. Salata će biti puno ukusnija ako je ostavite par sati da odstoji u frižideru. 



Ovaj recept je isprobala Natasa. :)




 Mint and Lemon Marinated Chicken Kebabs with millet tabbouleh


 (one serving)
For mint and lemon marinated chicken kebabs :

150 gr chicken boneless, skinless chicken breasts, cut into 2 cm cubes 
1 tsp olive oil 
1 tsp lemon juice
1 tsp chopped fresh mint 
salt, peper 


Combine  oil,  mint, lemon juice, salt and pepper in a zip-top bag Add chicken pieces and let marinate for at least 1 hour, but preferably overnight. . Thread chicken pieces on skewers. Grill chicken kebabs  about 10-15 minutes or until done. These can be prepared on an indoor grill, broiler or oven.

For millet tabbouleh:

Ingredients:

1/4 cup  whole millet
3/4 cup water
3 diced cherry tomatoes
1/2  seeded, diced cucumber
1/4 diced red belly peper
1 finely sliced green onion
1 tbsp finely chopped  parsley
1 tbsp freshly squeezed lemon juice
1 tbsp extra virgin olive oil
salt  to taste
fresh ground black pepper
Place millet in a medium saucepan with 3/4 cup water. Bring to a boil and simmer for 30 minutes. Cool. Place all chopped vegetables in a large bowl. Pour lemon juice and olive oil over vegetables. Add seasonings and cooled millet. Stir to mix. Refrigerate overnight for full flavor.

You Might Also Like

46 comments

  1. Moja vrsta hrane...Sve one zacinske biljke zaista cine da obrok ima ukus svjezine!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I moja :) Na ovome bih mogla da živim danima. Da mi nije sweet toot-a mogla bih da kažem da se uvek umereno i zdravo hranim . :)

      Delete
  2. Volim ja i pohanu šniclu i ovakav ručak s puno povrća.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahahaha, šalim se ja za šniclu. Ali nemaš pojma koliko ljudi uopšte ne jede povrće.
      Jedu krompir pečen ili pržen i kupus u obliku sarme. I poneki listić zelene ssalate kad baš mora. Pre godinu dve ,me je drugarica zamolila da njenom dečku napišem dijetu. Ja mlada i naivna odlučim da se prilagodim njegovim prehrambenim navikama.Kad ja tamo ,a ono medjutim. On doručkuje burek, ruča pljeskavice i večera picu. Povrće kaže ne voli ,smeta mu.Luk ga nadima, od paradajza ima gorušicu a i za spanać je bilo nešto sad sam zaboravila šta. Ali mu zato koka kola i fanta koje pije umesto vode uopšte ne smetaju. :(

      Delete
  3. Ovo je zaista odličan obrok, jako volim bliskoistočnu kuhinju. Dala si mi ideju za marinadu (u tegli mi raste krasna menta), a u špajzi uvijek imam i bulghur i proso i kvinoju ....... Odlično.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da znaš da sam se setila tebe kad sam pisala ovaj post. Pomislila sam kako je ovo baš u tvom fazonu. Drago mi je da ti se svidja. :)

      Delete
  4. Tabuli, njami što ga volim!! Nisam dugo pravila, baš bi mogla!
    Zoko nema tebe, znala sam da nam spremaš nešto fiiino:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma nema me, u prinudnom sam izgnanstvu. Obnevideo mi laptop, otišao mu je inverter od pozadinskog osvetljenja. Najtužnije je što su na njemu svi moji kuvari, puno slika hrane a on će u servisu sedeti minimum dve nedelje dok ne stigne deo. Sada imam ovo kućno sokoćalo koje je po godinama a i po naravi mrgodni tinejdžer.
      Odoh da vidim šta ste sve lepo jeli i kuvali dok me nije bilo. :)

      Delete
  5. Gladna sam a ti imaš tako fin i ukusan ručak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahaha, je l moze raznjić da prođe kroz modem? Ako može, saljem. :)

      Delete
  6. Proso voliiim!!! Odlično! :)

    ReplyDelete
  7. Prekrasan obrok,uvijek mi otvoriš apetit:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Nely :) Odoh da vidim šta ima novo u tvojoj prelepoj baštici. :)

      Delete
  8. Zoko, evo mene konačno i kod vas i vidim da sma mnoge lepe stvari propustila na blogovima. Tabule sam pravil prošle godine sa kinoom i oduševila sam se. jela sam je kao glavno jelo 3 dana na +40 stepeni u hladu. Idealno letnje jelo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeco, lepo te je videti ponovo. :) Da, za leto je super. Uz dodatak nekog belog sira recimo fete imaš kompletan obrok.

      Delete
  9. Ostaje mi samo da sve mere pomnožim sa 3:-)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) , ovo je obično samo za mene , moja dlakavija polovina ne voli tabuli. ;)))

      Delete
  10. Draga Zoka, predivno je. Tabouleh salata je i ovdje popularna i moze se kupiti na dosta mjesta. Razmisljala sam da je i sama napravim, a sad mogu koristiti tvoj recept. Slike su ti fantasticne.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Goco, probaj obavezno. Jednostavno a ukusno.

      Delete
  11. E, da znas da mi se svidja ovaj tvoj rucak u prirodi, nisam probala tabouleh ali sam cula za tu salatu, a sada imam i receptic.... raznjici su bas po mom ukusu, ma zapravo ne biram ti ja puno, jako fino sve izgleda.:)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ozelenila su drveća oko zgrade pa uživam. Maštam da sam u prirodi a ne u betonu. Probaj , probaj, nećeš se pokajati. Preporučujem ti da prvo probaš sa bulgurom, proso meni ima neki karakterističan ukus koji ja volim ali se recimo ne dopada svima, dok je bulgur lomljena pšenica. To nema da omane.

      Delete
  12. Draga Zoko, gledajuci tvoje slike, ogladnela sam. Mogla bih da isprobam ove raznjice u kombinaciji sa quinoa, koju obozavam. Recept je odlican, i ako nemam rostilj smislicu vec nesto ;))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi, hi ,možemo da se trampimo. Menjam raznjiće za roze makaronse. :)
      Ne mora piletina u vidu ražnjića. Može i kao šniclica na teflonskom tiganju. :)

      Delete
  13. krasno! i ja volim tvoje fotke, a i ovakva jela :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala T. :) Mogu i sa tobom da se trampim . Raznjići za tvoje nove makaronse. :)

      Delete
  14. Ovo je obrok baš po mom ukusu, odlično! Jako volim tabbouleh, mogla bih ga jesti svaki dan :)

    ReplyDelete
  15. Ja sam jedno vreme slabo jela povrce, skoro nikako, samo meso.Sad gledam da to ispravim.Volim i piletinu, i ribu i to je odlican izbor za one koji hoce da vode racuna o ishrani!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uh ,ja povrće volim ali me slatkiši uništavaju. Tu nemam meru. :(

      Delete
  16. Divno jelo! I fotke - obožavam kada se u pozadini vidi priroda :)

    ReplyDelete
  17. Zoko, ovo je jako fino! Volim ove tvoje recepte... Posebno mi se dopada salatica, i sigurno cu ju probati...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Miki. Probaj ,verujem da će ti se dopasti. :)

      Delete
  18. Smrznem se na pomisao da se nešto desi laptopu, tvom želim brz oporavak.
    Ali zato u tvojoj kuhinji nema prepreka, pravi ručak !
    Pozdravuška:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. E moja Senka, ovo je drugi tehnički peh od početka godine . Prvi je bio mnogo gori a kriva sam sama ja pa moram da ćutim. Na rodjeni mi rodjendan sam slučajno ubila eksterni hard disk na kome sam uredno sakupila fotografije od poslednje cetiri godine. E to sam stvarno teško preživela.
      Pozdravuška i tebi
      P.S
      Danas sam pravila grčku piknik pitu i pomislila sam na tebe. :)

      Delete
  19. ...ajme savršeno...svi sastojci su divni i u odličnoj kombinaciji...lagano..ljetno..osvježavajuće...divota...:))
    ...prekrasne fotke kao i uvijek...:)
    ...ovaj recept ide na probu u nedjelju...:)))
    ...lijep pozdrav draga...:)

    ReplyDelete
  20. Very delicious and beautiful, Zoka! :)

    ReplyDelete
  21. Pravim danas tabuli:) al sa bulgurom, nemam proso. U glavi mi je još odkad si objavila post...

    ReplyDelete
    Replies
    1. I ja pravim u principu sa bulgurom samo ga tada nisam imala. Daj malo. :) Mi danas nemamo ručak. Otišli smo na jutarnju kafu na Adu a vratili se malo pre. :)

      Delete