Grčka piknik pita / Greek picnic pie

19:39


Please scroll down for english version.





Ova grčka piknik pita je kao što joj i samo ime kaže je idealna za piknike. Od kada se pojavio blog Na pikniku neprestano me asocira na ovu pitu. Ovom prilikom ovu pitu posvećujem drugarici Senke koja piše ovaj simpatični blog. :)
Ide lepo vreme i šteta ga je ne provesti negde u prirodi. Ponesite pitu, ćebence , pozovite  drage prijatelja da vam se pridruže i uživajte.

Za pitu vam je potrebno 
( za osam osoba)
Testo: 
225 gr mekog brašna
prstohvat soli
1 kafena kašičica suvog bosiljak
115 gr hladnog putera iseckanog na kockice 
60 ml hladne vode 
Za fil : 
3 supene kašike maslinovog ulja 
3 manje tikvice ili 1 veći plavi patlidžan
1 luk
2-3 čena mladog luka 
300 gr mladog spanaća 
4 jaja 
75 gr fete 
40 gr sveže rendanog parmezana ili pekorina 
60 ml jogurta 
90 ml mleka 
100 gr pirinča 
so i biber 


Priprema : 

Fil: 
Skuvajte pirinač i pustite da se ohladi. Crni i beli luk propržite na kašici maslinovog ulja.Oprani i dobro ocedjeni spanać u multipraktiku ili ručno sitno iseckajte.Dve  tikvice iseckajte na kružiće i propržite ih kratko na  preostalom ulju. Jaja, mleko ,jogurt, seckani spanać, rendani parmezan umutite da dobijete homogenu smesu. U tu smesu dodajte proprženi beli i crni luk , kao i izmrvljenu fetu. Blago promešajte varjačom ili kašikom.

Testo:
Sastojke za testo dodajte u multipraktik i umesite testo. Testo možete umutiti i mikserom. Umućeno testo zavite u providnu foliju i ostavite da se odmori u frižideru 30-tak minuta. Nakon odmaranje testo izvadite, i oklagijom na  pobrašnjenoj radnoj površini  razvucite u krug prečnika 32 cm . Prebacite testo  u okrugli kalup za pečenje. Ja koristim kalup za torte prečnika 28 cm. Testo izbockajte viljuškom i  prekrite drugim listom papira za pečenje. Preko njega rasporedite baking beans ( u mom slučaju to su obični stakleni klikeri koji odlično služe svrsi). Testo u predhodno zagrejanoj rerni na 180°C  12 minuta . Skloniti papir i klikere i  peći testo otkriveno još minut ili dva.

Slaganje pite: 
Na polupečeno testo ravnomerno rasporedite kuvani pirinač. Preko njega složite  propržene tikvica. Preko tikvica ravnomerno nanesite fil sa jajima i spanaćem. A na vrhu kao ukras rasporedite kriškice treće nepečene tikvice. 
Pitu peći 35 do 40 minuta na 180°C. 


Pustite da se malo ohladi, pa je izvaditi iz kalupa.


Služiti je toplu ili hladnu u stanu ili u prirodi na piknku. 
Prijatno :)


* Napomena : Umesto tikvica možete koristiti i plavi patlidžan. Njega pre prženja isecite na kružiće ,posolite i u cediljci pritisnite tanjirom. Nakon 30 minuta isperite ga od suvišne soli i dalje sa njim postupajte kao sa tikvicama. Samo sačuvajte jedno 8 kriškica za ukrašavanje pite. 


Greek picnic pie

Serving 8
Ingredients :
For filling:
3 tbsp olive oil
3 zucchini  or 1 large eggplant sliced into rounds
1 onion
2 garlic cloves,crushed
300 grams fresh spinach
4 eggs
75 gr crumbled feta
40 gr freshly grated Parmesan
60 ml plain yogurt
 90 ml milk
100 gr rice
salt, ground black pepper to taste
For Pastry:
225 g plain all purpose  flour
pinch of salt
1 tsp dried basil
115 gr butter ,diced
60 ml cold water
Making Filling:
Cook the rice and let it cool. Heat 3 tbsp oil and gently fry zucchini slices. When you finish frying zucchini, add chopped onion and garlic and fry them. Add some extra oil if you need. Chop the spinach finely . Beat the eggs in a large mixing bowl and add spinach, onion, garlic, milk, yogurt, parmesan, feta, Season well and mix throughly.
Making pastry:
In food procesor add flout, basil, butter, water and make a dough. Wrap in clear film and chill for 30 minutes. Roll out the pastry thinly and use to line 28 cm quiche pan.
Prick the base of the pastry case all over with a fork , and bake in a preheat oven to 180°C  for 12 minutes.
Assembling the pie:
Spread the cooked rice over the base of the pastry case. Reserve 10 to 12 zucchini slices and arrange the rest over the rice. Spoon the spinach  and feta mixture over the zucchini and place the reserved slices of zucchini on the top. Bake the pie for 35 to 40 minutes unil lightly browned. Serve warm or cold.

.




You Might Also Like

31 comments

  1. Pita zvuči odlično i nosi zanimljiv naziv. Taman da se zamisliš kako širiš dekicu na livadi i uživaš u prirodi

    ReplyDelete
  2. Divno izgleda i super su mi ukrasi na vrhu. I ja volim puno Senkin blog. Sjajan post :)

    ReplyDelete
  3. Divna si, znaš !
    Sad kad imam recept, praviću je, sa društvom ješću je i zvati je Zokina piknik pita. Izgleda fantastish, sadrži sve što volim, a to testo tako rustično izgleda...
    A da, klikeri su ti HIT, sa njima i nikako drugačije :)
    Hvala na divnom poklonu! Jako si me usrećila, osećam potrebu da ti se odužim...ZNAM, ja ću ti pokositi sve travnjake :) :) :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahahaha, divno. Drago mi je da tise dopada. Klikeri su obavezni, bez njih ništa. :) Ne, ne, vežbamo ruski. Kako ono beše? Ti krasni čovjek ...Pih zaboravila sam. Moram još da učim. :)

      Delete
  4. Predivna pita, već znam da bi uživala u njoj jer su mi svi sastojci odlični :)

    ReplyDelete
  5. Mmmm, mogla bih na 'picnic' svaki dan zbog ove tvoje pite!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Jasna. :) Upravo sam videla tvoj zig zag kolač. Ako ti poneseš njega, ja pitu a Senka ćebence eto nas na pikniku. :)

      Delete
  6. Spakovala sam sastojke, pa kad stignem na lice mesta...:-)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jao Vesna, ja koliko sam shvatila iz Vaših komentara Vi imate neku zelenu oazu u koju bežite. Kako Vam zavidim. Nadam se da će piknik biti lep i uspešan. :)

      Delete
  7. I tko da onda ide na izlet sa tamo nekim sendvičima?? Ovo je prekrasno i jako, jako fino (obožavam sve sastojke).

    ReplyDelete
    Replies
    1. niko :) Ali bez šale,ukusna je i kad je hladna, čvrsta je,kompaktna i baš se lako prenosi, hoću reći prevozi čak i u bisagama na biciklu. :)

      Delete
  8. Replies
    1. "Na ravno" :)
      Udostoji me informacije-GDE TI ŽIVIŠ, ŽENO ???
      Nisam nigde to našla, a trba mi zbog organizacije <3

      Delete
    2. "na pokošenom"? :)))
      Evo me usred Bg-a ,80 km od tebe. U betonu. :(

      Delete
  9. Prvo na šta sam pomislila kada sam pročitala grčka piknik pita je Senka,ma savršeno,ovo ću ja praviti i onda piknik u mom zelenilu:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Piknik u tvom vrtu je za mene idealan piknik.

      Delete
  10. Pita je odlicna! Jako volim takve... Odusevila me upotreba klikera! Extra ideja... ja koristim pasulj za takve stvari. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Miki. :) Dobar je i pasulj. Ja sam ranije pre kliker ere koristila sočivo kome je istekao rok trajanja. :)

      Delete
  11. stvarno divna pita! nisam nešto od slatkih pita, ali slane volim :)

    ReplyDelete
  12. Bas izgleda i asocira na piknik kako si rekla. Prava proletna sa dodatkom tikvica, bas mami!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala Vera, drago mi je da ti se svidja. :)

      Delete
  13. Zoko, ova ideja sa klikerima ti je genijalna, a bar njih imam na pretek i moracu da ih isprobam ;) Recept je odlican, sastojci po mom ukusu, jos samo da pronadjem neko dobro piknik mestasce ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. He, he. Baš sam nešto danas razmišljala. Pola, umesto mojih pomagala u kuhinji je priručno. Klikeri umesto baking beans , umesto onih skupih valjkastih modli koje menaju dno ni poklopac skupila sam konzerve. Umesto kuhinjskog brenera ja imam onaj ručni , gradjevinarski. Da negde krenem i da me neko zaustavi po opremi bi mogao da zaključi da sam majstor koji je upravo ručao konzervirani pasulj a u slobodno vreme voli da igra klikere. :)

      Delete
    2. Slatko si me nasmejala:) Za konzerve sam upoznata, bar njih mozes da sakupis svakojakih dimenzija, ali klikeri... za mene je pravi hit. ;)

      Delete
  14. Super pita! Sastojci su super, baš za mene :).

    ReplyDelete
  15. NAPRAVILA, PROBALA, ODUŠEVLJENA.

    ReplyDelete