Slatka mala izvrnuta torta sa bananama i kakaom / Upside down cake with bananas and cocoa

19:13

 Please ,scroll down for English version 


Od kako sam ovaj kolač videla kod Marije, stalno me je kopkalo kakva bi bila čokoladna varijanta.  Medjutim , vremenom sam zaboravila na njega. Naša blogosfera obiluje ogromnom količinom divnih recepata za koji bi vam trebao još jedan životni vek da ih sve isprobate. A onda su ga  Gaga i Ana napravile jedna za drugom u vrlo kratkom roku. Karamel i banane, karamel i banane ponavljao je  glasić izjelica  u glavi. :) U petak  je moja drugarica Ivana najavila dolazak kod mene  da napravimo strateški plan kako da se vratimo  zdravim navikama. Mislila sam da će nam taj razgovor mnogo lakše proći i biti manje stresan  uz nešto čokoladno. :) I bio je. : ) O tome, kakav smo pakleni plan skovale i kako napredujem  više u sledećim postovima.



Kolač je odličan. Karamel, banane i kakao se tako dobro slažu. Verujte mi ,nećete pogrešiti bilo da probate Marijin recept   , bilo da probate Aninu verziju u kojem je ovaj kolač oplemenjen daškom cimeta ili da probate ovu moju varijantu. Jedino što sam promenila u odnosu na Marijin recept je što sam deo brašna zamenila kakaom. Izmerila sam 250 gr brašna, od toga oduzela 6 kašika brašna i zamenila ga sa šest kašika kakaa.
Potrebno vam je :
Za karamel:
150 gr muskavado šećera
75 gr putera
Za testo :
135 gr brašna
6  supenih kašika kakaa
2 kašičice praška za pecivo
225 grama šećera u prahu
125 grama  istopljenog i ohlađenog  putera
2 jaja 
80 ml mleka
3-4 banane

Karamel pripremite tako što ćete puter i muskavado šećer sipati u manju šerpicu i u na srednjoj vatri  mešajti  dok se ne otopiti i dok ne dobijete glatku smesu. Okrugli pleh za tortu prečnika 26 cm, obložite peko papirom tako da obložite i dno i ivice, sipajte karamel i odozgo poslažite banane isečene na kružiće. Nemojte seći banane  pretanko, neka budu debljine 6-7 mm.
U činiji prosejte brašno, prašak za pecivo i kakao.  Kratko umutite jaja sa mlekom, pa dodajte suve sastojke (mešavinu brašna i kakaa i šećer u prahu) i istopljeni puter. Sve dobro sjedinite. Testo prelijte preko banana, lagano poravnajte i pecite u predhodno zagrejanoj rerni na 180°C 30 -40 minuta. Nakok 30 minuta , čačkalicom bocnite tortu i ako je čačkalica suva kolač je pečen. Ako ne , pecite još 5 minuta pa ponovite test. Meni je torta bila pečena nakon 40 minuta.
Izvadite iz rerne, pustite da se blago prohladi , prekrite kalup velikim tanjirom i brzo okrenite tortu. Sklonite obruč od kalupa , peko papir i poslužite topao kolač  uz sladoled od vanile  ili ulipanu slatku pavlaku.
Prijatno.


I da, da ne zaboravim. Kao što znate ,moj blog je proslavio prvi rođendan. Povodom toga je na blogu bilo organizovanje darivanje. Bilo je 58 učesnika, čija sam imena  ubacila u random.org

 Dobitnica je  Uz Astal te je molim da mi na mail mypanandpot@gmail.com pošalje podatke kako bih joj mogla poslati nagradu. Hvala svima koji ste učestvovali i od srca hvala na brojnim čestitkama i lepim željama.


Upside down cake with bananas and cocoa 

 

When I first saw the banana upside down cake on Palachinka blog , I fell in love. I wanted to try chocolate version, so I substitute some amount of flour with cocoa. I got beautifully moist chocolate cake topped with  caramelized soft bananas.Caramel, cocoa and  bananas are amazing  combination.This gorgeous cake is ideal for afternoon tea or coffee with your friends.   If you have some bananas in your house, hurry, make it! :) 

Ingrediants: 
For caramel:
75 grams muscavado sugar 
150 gr butter
For cake: 
3-4 large banans
135 grams  flour
6 tbsp cocoa
2 tsp baking powder
225 g powdered sugar
125 g butter, cooled and melted
2 eggs
80 ml milk

 For the topping, melt the butter and sugar in a saucepan over a medium heat and  stir until it’s smooth. Line base and sides of deep 26 cm round cake pan with baking paper. Spread  caramel over prepared pan and distribute it evenly across the entire bottom. Slice the bananas about 6-7 mm thick and arrange on top of the caramel. Set aside.
 Sift  flour, cocoa  and  baking powder. Lightly beat eggs and milk, add dry ingredients and butter and mix well. Pour into the prepared pan over the bananas and smooth the top. Preheat oven to 350 F ( 180°C) Bake for 30-40 minutes. After 30 minutes poke cake with toothpick. If toothpick comes out clean, cake is baked. 
Remove from the oven and leave the cake  in the pan for about 5 minutes. Invert a serving plate over the pan then wearing oven gloves hold the pan and plate together and quickly turn over. Gently shake to release the cake.  Serve warm with ice cream or whipped cream.





You Might Also Like

17 comments

  1. čestitam Veri ... i ja merkam već duže ovaj kolač :D Možda ga predložiti za kuvarijacije . Odlično izgleda, a verujem da je i savršenog ukusa. Kakao i banane se odlično slažu.

    ReplyDelete
  2. Leleeeeee... smrt u diskoteci. :)
    Pa mnogo sam slaba na ovakve stvari, mnogo. :) Fenomenalno izgleda, ne sumnjam u ukus uopšte.

    ReplyDelete
    Replies
    1. :):):):) Citiram Gagu kao komentar na ovu lepoticu:)
      Čestitam Vera!

      Delete
  3. I love upside down cakes. They always remind me of my mother cause she would always make us pineapple upside down cake. This looks and sounds amazing, thanks for sharing :)

    Happy Blogging!
    Happy Valley Chow

    ReplyDelete
  4. I always looking for good babana-using recipe - bananas are spoiled so fast usually! This cake is almost "too" good - caramel, coco, banana... I need to try... Thank you!

    ReplyDelete
  5. Waw, prekrasna je! I to sa kakaom, mmm. Divota! :)

    ReplyDelete
  6. Sretan blogorođendan i samo tako nastavi! Kolač je divan, znam da se ti okusi savršeno slažu jer, kada sam "gladna" na nešto čisto prostački slatko, ispržim banannu na putru, ali je prije toga dobro posipam muscovadom:)) Uz ove tvoje ostale dodatke - prvai raj uživancije!

    ReplyDelete
  7. I tvoja varijanta jako lepo izgleda. Marijin kolač sam probala "iz prve ruke" i zaista je super tako da...

    ReplyDelete
  8. A joj! Mnogo dobro izgleda! Još taj kontrast boja Zoko! Šta je to u ovom kolaču kad ga svi prave... :)

    ReplyDelete
  9. čestitke Veri, sviđa mi se i torta ;)

    ReplyDelete
  10. Oho,pa ti si otišla i korak dalje. Ne znam koja bi mi se varijanta više dopala. Super si se setila!

    ReplyDelete
  11. Rijetko radim kolač s bananama ali ovaj tvoje super izgleda

    ReplyDelete
  12. This recipe proves me that you cannot go wrong with bananas and chocolate! Loved it!

    ReplyDelete
  13. Napravila sam i tvoju varijantu oe torte... Sta mogu da kazem nego - cista dekadencija :-) Super! Svidja mi se sto si dodala kakao. Ako mozes dodaj u tekstu kad se stavlja secer u prahu, zaboravila si da ga apises. Ja nisam imala dovoljno secera u prahu, a nisam imala srca da saljem muza u kupovinu, pa sam dodala kasiku meda u mesavinu jaja i mleka. Ranije sam pravila ovu tortu i po Marijinom receptu, ne znam koja je bolja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. O, hvala na isprobavanju. Baš mi je drago da ti se dopala. Meni se prah šećer podrazumevao pod suvi sastojci ali odoh sad da dopunim rečenicu. Ako imaš neku sliku tortice ,daj da bacimo na FB. :)

      Delete
  14. Mi smo vec pojeli cetvrtinu... Ide k'o podmazano uz kaficu. Slikacu veceras kad zvrk ode na spavanje, pa cu je staviti na tvoj FB-nalog. Samoj nemoj da imas velika iscekivanja, daleko je to od tvojih umetnickih fotografija....

    ReplyDelete